2011-04-13
 19:17:11

Bus i paddocken

Börjar detta inlägg med att berätta hur tråkigt och ledsamt det har varit sen igår då jag fick reda på att Veronicas lilla hund Jeppe har brutit frambenet och befinner sig på strömsholms djursjukhus. Han klarar sig om han får en operation som kostar 30.000.. Alltså det är ju helt sanslöst att det ska kosta så sjukt mycket för att rädda ett liv. Fyfan för detta system säger jag bara. Hoppas hoppas hoppas att det löser sig med operationen så att Jeppe blir frisk igen!! Otroligt tråkigt och olycklig att det hände :( stackars Jeppe.. och stackars Veronica och Jyrki :( ♥

Jag fick ta Veronicas intag idag i stallet. Det blev lite dramatiskt men jag klarade det i alla fall utan större katastrofer. Kan börja med att när jag skulle ta in första hästen, Asterapi, så smiter Jitsi ur hagen. Suck på det, tog in Asterapi och fick jaga Jitsi lite på stallplanen innan han gick in i sin box. Sessan var det inga problem att ta in, men däremot klantade jag till det när jag skulle ta av täcket. Jag missade en liten rem där bak, så jag höll på att dra av det när det fortfarande satt fast. Sessan blev orolig och började gå runt och innan hon fick panik så lyckades jag fräsa åt henne så hon stod stilla och så kunde jag lägga på täcket igen och ta av remmet. Höll på att svimma av panik, vem vet vad som hade hänt om hon hade fastnat i täcket och fått panik?! Jävla klantarsel jag är. Men nu vet jag det till nästa gång! Quinnie kom direkt, hade lite krafft i fickan som hon fick ändå, så att hon vet att hon får något gott så fort hon får grimma på sig. När jag skulle ta in sista hästen, Stina, fick hon nå ryck och började springa runt i hagen så att lilla fölet säkerligen blev åksjuk där inne. Men hon tramsade bara och kom efter nån minut!

Jag bestämde mig för att inte rida idag eftersom jag är stans största klantarsel och glömt mitt snus hemma. Så jag satte på benskydd på Quinnie och sen släppte jag henne i paddocken så fick hon rasta sig själv. Det tyckte hon nog var roligt! Några bocksprång fick hon in, men mest travade hon på så fint så. Duktiga häst! Borstade, pussade och ryktade henne ordentligt sen. Var tvungen att skynda mig hem till mitt snus sen, haha.. :)



Här ser man hennes travarsida rätt bra :)



Fast man kan vara duktig och gå fint också!



Bushäst



Snyggingen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: