2011-04-11
 23:46:38

Kvällsridning

Ikväll kom Veronica och hämtade mig runt sju för hon orkade inte rida så jag skulle göra det istället haha! Men jag klagar inte, det är bara roligt. Quinnie var konstigt nog inte så skitig idag så det gick snabbt att borsta och sadla. Red i paddocken och det gick jättebra. Det är verkligen som en helt annan häst om man jämför med förra veckan. Hon var lyhörd, lugn och gick jättefint. I galoppen blev hon dock lite het och jag fega ur men jag lyckades i alla fall ett helt varv runt volten. Det ska tränas på!

Det är skönt att det känns som att vi börjar komma någonstans. I morgon ska jag rida i paddocken om Ninni skulle följa med och ta kort. Hon börja krångla för jag inte ville åka till skolan imorgon och sitta i ett ridhus hela dagen så vi får se hur det blir med det.. Annars rider jag en stund i paddocken först och sen ut. Får se om det kan bli någon hoppning nån dag snart igen. Ska försöka behärska hennes galopp först!

Efter ridningen idag tog jag fram ryktstenen och gick lös på hennes fällhår och det blev en hel hög på golvet. Ska fortsätta med det imorgon. Man ser redan nu hur fin hon kommer att vara i pälsen när allt löst hår släpper =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: