2011-04-14
 19:38:05

Tramshäst

Idag fick jag in Quinnie på två minuter ungefär. Skönt! Fast när jag höll på att sätta på henne grimman så kom Asterapi och Jitsi och skulle försöka sno åt sig hinken med krafft så Quinnie kände sig inträngd och drog iväg, med grimma och grimskaft. Men som tur är stannade hon bara några meter därifrån och jag fick hälla ut lite krafft på backen för att hålla gottegrisarna borta en stund.

Jag lindade Quinnies ben med mina vita benlindor och använde mitt vita schabrak och lekte dressyrproffs i paddocken ett tag. Hon fick en väldans "snygg" fläta i manen också. Men hon såg jättefin ut, dock så skulle hon hålla på att tramsa eftersom hon vilade igår. Hon låtsades bli rädd för fåglar, grushögar och allt möjligt. Men efter ett tag fokuserade hon bättre och gick superbra. Dock så var hon väldigt pigg. Efter paddocken skrittade jag ut ett tag, och ute höll hon på likadant, skulle bli rädd för ALLT. Men jag skrattade bara åt henne för hon var så tramsig! Lindorna är dock inte så vita längre så jag tog hem dom + schabraket för en omgång i tvättstugan.

Nu ska jag göra min favoritsyssla, diska, åh så roligt. Sen ska jag ta en välbehövlig dusch. Det var så skönt att åka ut till stallet i t-shirt och väst idag. Gillas!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: